• English
    • magyar
  • English 
    • English
    • magyar
  • Login
View Item 
  •   HuVetA Home
  • Állatorvostudományi Egyetem / University of Veterinary Medicine Budapest
  • Theses
  • Centre of Research and Postgraduate Training
  • View Item
  •   HuVetA Home
  • Állatorvostudományi Egyetem / University of Veterinary Medicine Budapest
  • Theses
  • Centre of Research and Postgraduate Training
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Az iskolai lovasoktatás helyzete és fejlesztésének esélyei

Thumbnail
View/Open
Remete Anna Thesis (231.0Kb)
Date
2012
Author
Remete, Anna
Metadata
Show full item record
Abstract
Dolgozatom első részében a lovasok képzésének lehetőségeit gyűjtöttem össze, hogy milyen közép - és felsőfokú végzettségeket lehet megszerezni. Majd a Nemzeti Alaptanterv lovas ágazathoz kapcsolódó részét tartottam fontosnak megemlíteni. A dolgozat legnagyobb részét a gyerekek, szülők és tanárok jellemzőire, problémáira, a figyelem felhívás lehetőségeire szántam, hiszen ezt tartom célnak a közeljövőben. Összefoglalva elmondható, hogy bár jó úton haladunk a cél felé, mely szerint a gyerekek életébe vissza szeretnénk hozni a lovat, a lovassportot, a lovas élet elemeit, még sajnos messze járunk az erre megfelelő rendszer kialakításában, és a köztudatba való elterjesztésében. Az évfolyam szintű lovasoktatás megszervezése még gyerekcipőben jár, kevés az információ a lovardák és az iskolák felé is. Továbbra sincsen elegendő olyan lovarda és szakképzett lovas oktató, aki ezt a feladatot el tudná látni. Ahhoz egy 25-30 fős osztály eljusson a lovardába nagyon sok szervezésre, pénzre és időre van szükség. A lovardában minimum 3-5 lónak kell egyszerre dolgoznia, amihez 3-5 szakképzett oktató is kell. A pálya mérete is ennek megfelelően kell, hogy rendelkezésre álljon. Fedeles lovarda is szükséges, ami jelenleg nem sok helyen érhető el, főként a vidéki városokat nézve. Az elméleti oktatáshoz helységet kell kialakítani, biztosítani. Öltöző, zuhanyzó, megfelelő kiszolgálóhelységek szükségesek. Oktató kell az elméletet tanulókhoz is. Összesen tehát elmondható, hogy minimum 5 a lovarda alkalmazásában álló személyre van szükség. Nekik fizetést kell adni, adókat, járulékokat kell fizetni. Ezt a jelenlegi helyzetben országos szinten nem sok lovarda tudja biztosítani. Meg kell találni annak a módját és lehetőségét, hogy az igazán tehetséges lovasok ne a szüleik anyagi lehetőségeiktől függjenek. Sok munka áll még előttünk, sok a megválaszolatlan kérdés mindenkiben, sok a nem teljesen átlátható képzési és oktatási rendszerben a probléma, de mostanra végre elkészült a Kincsem-Nemzeti Lovas Program, 2013 szeptemberétől a Nemzeti Alaptanterv tartalmazza a lovasoktatást. Úgy érzem, hogy ha halványan is, de már látható az alagút végén a fény, hogy lesznek még magyar olimpikonok…
URI
http://hdl.handle.net/10832/841
Collections
  • Centre of Research and Postgraduate Training

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of HuVetACommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV