Show simple item record

dc.contributor.authorTóth, Kata Mária
dc.date.accessioned2018-03-21T10:03:09Z
dc.date.available2018-03-21T10:03:09Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.otherB-11521
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10832/1891
dc.description.abstractKorábbi kutatások arra utaltak, hogy kölyökkutyák esetében a szociális tanuláson és szociális jutalmazáson alapuló módszerek nemcsak elérik az operáns kondicionálás és élelemjutalom alkalmazásakor megfigyelhető hatékonyságot, hanem meg is haladhatják azt. Vizsgálatunk során 1 évnél idősebb családi kutyák esetében (N=19) hasonlítottuk össze az operáns és a szociális tanulás hatékonyságát egy nehéz és egy aggasztó tesztfeladatban. A nehéz feladatnál olyan kutyákat próbáltunk megtanítani arra, hogy egy kosarat a gazdához vigyenek, amelyek még soha nem végeztek ilyen feladatot. Az aggasztó tesztfeladat ehhez hasonló volt, ott azonban a kosár és a gazda között egy zajos függönyön kellett átbújni, ami egyfajta stresszfaktort is hozzátett a tanulási feladathoz. Az operáns csoportban levő kutyák formálással és jutalomfalattal, a szociális csoportbeliek rivális tréninggel és demonstrálással és szociális jutalommal motiválva kellett megtanulniuk a kosár cipelését.en_US
dc.language.isohuen_US
dc.titleOperáns és szociális tanulás összehasonlítása felnőtt kutyákonen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record