A két oktávval megemelt (rágcsálók hallásához igazított) Mozart-szonáta hatása a patkányok tanulási képességére
dc.contributor.author | Horváth Krisztina | |
dc.date.accessioned | 2016-04-18T07:39:50Z | |
dc.date.available | 2016-04-18T07:39:50Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.other | B-11126 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10832/1445 | |
dc.description.abstract | In humans, the so-called „Mozart effect” is understood as an effect of music to improve learning capacity and sense of time and space. The animals' spatial learning and memory performance was tested in an 8-arm radial maze, and their spontaneous exploratory activity was investigated in an open field (OF) apparatus. Altogether 36 rats (12/group) were used in the 10-week experiment. The “music” group listened to Mozart’s piano sonata in D major (K 448) transposed higher by two octaves, at 60 dB loudness, daily once for 80 minutes. | en |
dc.subject | Zenehallgatás | |
dc.subject | Tanulás | hu |
dc.subject | Patkány | hu |
dc.subject | Rágcsálók | hu |
dc.subject | Biológiai-Intézet | hu |
dc.subject | Learning | en |
dc.subject | Rat | en |
dc.subject | Listening to music | en |
dc.title | A két oktávval megemelt (rágcsálók hallásához igazított) Mozart-szonáta hatása a patkányok tanulási képességére | |
dc.type | thesis | en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
-
Theses
szakdolgozatok